webáruház bérlés, webáruház kölcsönzés, webáruház készítés, weblap bérlés és kölcsönzés
 
Mobil: 30-218-35-19
Fax: 36/322-747

Webáruház infó - Adatkezelési félelmek

2010.04.28 12:09:48

A fogyasztók úgy gondolják, a kereskedő felelőssége megvédeni felhasználóit személyes adataik ellopásától...

A fogyasztók úgy gondolják, a kereskedő felelőssége megvédeni felhasználóit személyes adataik ellopásától, vagy az adataikkal történő visszaélésektől miközben azok az adott internetes felületen vásárlásokat bonyolítanak le. Továbbá szerintük a kereskedő felelőssége biztonságos online felületet létrehozni, és amennyiben az oldal használata során bármilyen adat-biztonsággal kapcsolatos kár éri a felhasználót, az csakis a kereskedő hibájából történhetett, és hatással lesz annak jövőbeni kereskedelmi tevékenységére.

 

Napjainkban, a gazdasági válságból való kilábalás során azt tapasztalhatjuk, hogy mintha mindez a zűrzavar az internet világát teljesen érintetlenül hagyta volna. A Forrester Research legfrissebb előrejelzése szerint ugyanis 2014-re a vásárlások 53%-a online kereskedelem útján bonyolódik majd le. Ez pozitív irányú változást jelent, mégis, amennyiben az internet teljes növekedési potenciálját vesszük alapul, csupán 10%-os fejlődést eredményez éves szinten.

Bár az elektronikus kereskedelem nagy előrelépéseket tett a kényelmes, gyors, és biztonságos online vásárlási élmény megteremtése érdekében, annak ténye még mindig megcáfolhatatlan, hogy a fogyasztók továbbra is jelentős hányadának fenntartásai vannak az internetes vásárlások biztonságosságát illetően, ez pedig hatással van elektronikus pénzköltési szokásaikra. Az online kereskedők dollár milliárdoktól esnek el évente a biztonsággal kapcsolatos félelmek miatt. Sok számítógéppel, hitelkártyával, és bankkártyával rendelkező fogyasztó, akik a kereskedők számára potenciális vásárlókként jelennek meg a gazdaságban, a biztonsági kockázatok miatt nem köteleződnek el az elektronikus kereskedelem mellett.

Határozzuk meg a félelmet

A vásárlók az új gazdasági környezethez igazodva változtattak fogyasztói szokásaikon. Mára egyrészt sokkal inkább megválogatják, mire költenek, másrészt jobban odafigyelnek arra, hogy mindezt hogyan teszik. A biztonsággal kapcsolatos aggodalmak így továbbra is akadályát képezik az internetes kereskedelem felvirágzásának. A fogyasztói félelmek a biztonság vonatkozásában három kategóriába sorolhatók:

1. a személyes adatok ellopása, és az azokkal történő visszaélés,
2. az online kereskedő adatkezelési gyakorlatával kapcsolatos negatív tapasztalat,
3. a fizetés, vagyis a tranzakciót lezáró, az adott kereskedelmi rendszerből való kilépés során jelentkező bizonytalanság.

A vásárlók többségének még a legnagyobb előnyök sem bizonyulnak elég meggyőzőnek ahhoz, hogy online szerezzék be, amire szükségük van, mert úgy érzik, személyes adataikat ez esetben szabad prédaként teszik ki az ellopásnak, vagy az azokkal való visszaélésnek. A "biztonság ígérete" sokkal jelentősebb értéket képvisel, mint a kereskedők által ajánlott egyéb juttatások és garanciák. A fogyasztok jóval motiváltabbak az online vásárlásokra, amennyiben az adott oldal biztosítja őket arról, hogy pénzügyi tranzakcióik, és az azokat kísérő adataik teljes diszkrécióval kerülnek felhasználásra.




Tény, hogy a fogyasztók  úgy gondolják, a kereskedő felelőssége megvédeni felhasználóit személyes adataik ellopásától, vagy az adataikkal történő visszaélésektől miközben azok az adott internetes felületen vásárlásokat bonyolítanak le. Továbbá szerintük a kereskedő felelőssége biztonságos online felületet létrehozni, és amennyiben az oldal használata során bármilyen adat-biztonsággal kapcsolatos kár éri a felhasználót, az csakis a kereskedő hibájából történhetett, és hatással lesz annak jövőbeni kereskedelmi tevékenységére.

A vásárlók hűségesek maradnak, miután a megbízhatóság, a bizalom meghatározott szintjét felépítette bennük az adott weboldal üzemeltetője a kínált termékek minősége, és az elektronikus vásárlási élmény jóvoltából. A fogyasztók személyes - és sokszor pénzügyi vonatkozású - információkat is megadnak az érintett kereskedő lapján az adott tranzakciót lezáró kilépő oldalon. Amennyiben nem világos számukra ezeknek a személyes információknak a kezelése, akár vissza is léphetnek az online vásárlás lebonyolítása alól. Néhányaknak elegendő csak a gondolat, hogy esetleg eladják az adataikat, vagy innentől fogva kéretlen levelek lepik el a postafiókjaikat, és máris elfordulnak az adott kereskedőtől. Ezek a lehetőségek már önmagukban megtörik a fogyasztók hajlandóságát az elektronikus vásárlásokra.

Zökkenőmentes fizetés és kilépés. Az online felületeken a vásárlók meglehetősen visszafogottan nyilatkoznak személyes adataikról. Az olyan privát információk bekérése, mint a születésnap, bankszámlaszám, hitelkártya szám, vagy társadalombiztosítási szám elrettentik a potenciális vásárlókat, sebezhetőnek érzik magukat, és megkérdőjelezik pénzügyi átutalásaik és adataik kezelésének biztonságosságát.

 

Az online kereskedők számára jó hír, hogy még azok a vásárlók is megfoghatók a tranzakció lebonyolítását lezáró kilépő oldalon, akik egyébként úgy gondolják, visszaélések áldozatául eshetnek. A biztonsági félelmek a fogyasztókat az általuk megbízhatónak, jól ismertnek titulált kereskedelmi oldalakra korlátozzák, ráadásul ez a réteg külön elővigyázatossággal igyekszik megóvni magát a vásárlások során. Amikor tehát az online kereskedelmi felületen kiválasztott termék kifizetésére kerül a sor, minél nagyobb biztonságot és garanciát kap a fogyasztó, annál erősebb lesz a hajlandósága befejezni a tranzakciót a kilépő oldalon.

Hogyan képesek az online kereskedők enyhíteni a fogyasztók félelmein?

Először is átláthatóan és könnyen hozzáférhetően helyezzük el az oldal biztonsági szolgáltatásainak leírását. Egy logo, szimbólum vagy kép nagyban megerősítheti a vásárlók online biztonság érzetét. Ráadásul, ha ez a biztonsági feltételeket tartalmazó dokumentum egy jól áttekinthető záradékban egyértelműen kifejezi, hogy a vásárló számára semmiféle kötelezettséggel nem jár az adás-vétel lebonyolítása, a fogyasztók még szívesebben kötnek majd üzletet az adott oldalon.




A biztonságtól  elvonatkoztatva fontos megemlítenünk, hogy a legkedvezőbb ár ígéretével való manipuláció még mindig hatásos módja az értékesítés növelésének. A könnyedén elérhető ár-összehasonlító táblázatokkal, és a keresett ár-sávba illeszkedő termékek felsorolásával, amennyiben ezek a weboldalunk biztonsági garanciájával társulnak, ráadásul abban is megerősítjük a fogyasztót, hogy a vásárlás során esetlegesen előforduló problémák vagy elégedetlenség vonatkozásában mi, a kereskedők minden felelősséget vállalunk, akkor biztosan hosszútávon is sikeresen fogjuk tudni működtetni online üzleteinket. Az internetes fogyasztók annak a kereskedőnek szavaznak bizalmat, aki hajlandó nyilvánosságra hozni átlátható ár-összehasonlításokat és ár-garanciát is vállal.

A vásárlók gyakran megtorpannak a tranzakció lezárását jelentő kilépő  oldalon, mivel bizonytalanok az adott termék visszaváltásával, az esetlegesen felmerülő visszaváltási költségekkel kapcsolatban, vagy nincsenek tisztában a visszaváltás időkorlátaival, és egyéb vonatkozó korlátozásokkal. Tiszta és egyszerű visszaváltási feltételek kidolgozásával kellemesebbé tehetjük a vásárlási élményt.

Végezetül, mivel a fogyasztók sokkal szívesebben fordulnak független harmadik félhez a kifizetések vonatkozásában, kereskedőként úgy növelhetjük eladásaink számát, ha bevonunk egy fizetési opciókat szolgáltató, megbízható harmadik felet. A vásárlók előnyben részesítik azokat az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó  oldalakat, ahol többféle fizetési lehetőség közül választhatnak. A mai világban már egyre több fogyasztó keresi az olyan felületeket, ahol biztonságos hitelkártya-alapú és készpénz-alapú fizetési opció is rendelkezésére áll a tranzakció lezáró fázisában.

Mivel az internetes kereskedelem folyamatosan növekszik, a kereskedők számára létfontosságú, hogy a vásárlási élmény és a tranzakciók lezárása során egyaránt gondoskodjanak a teljes körű biztonságról. A megbízható szolgáltatás és a biztonságos fizetési élmény egyensúlyát kell megteremtenie az online kereskedőknek annak érdekében, hogy az Internettel kapcsolatos félelmekkel, hiedelmekkel teli fogyasztói réteg piacán is sikerrel megvethessék a lábukat.

 

forrás: digibiz.hu


 

 



 

Tudástár
 

Miért minket válassz »

 

Rólunk mondták »

"Az összetett portál fejlesztéséhez rengeteg ötletet, megoldási javaslatot kaptunk."

Gyula Csaba
Hevestour.hu
 
 

Sikertörténetek
 

 



 
 

Bejelentkezés

Usernév:
Jelszó:
 

Munkatársaink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
Referenciák
  • 750 projekt

  • Több mint 350 weboldal

  • 40 webáruház

  • 25 turisztikai portál

  • 750 projekt

  • 1100 animáció

  • 10 év tapasztalat

  • Megszámlálhatatlan elégedett ügyfél

Ügyfélszolgálat
Mobil: 30-218-3519
Fax.: 36-322-747
Online látogatók: 10 Látogatók száma (2009. augusztus 1. óta): 4121810
Kapcsolat, irodánk: Fax: +36 36-322-747; Mobil: +36-30-218-3519; e-mail: office@quickstudiogroup.com
Google+
Keresőszavak, amelyekre Ön megtalált valamelyik keresőrendszerben. Amennyiben olyan szóra talált meg minket, amely nem szerepel a lent nevezettek között, úgy írjon cégünknek a pr.office@quickstudiogroup.com e-mail címre és mi korrigáljuk a megjelenést: webáruház bérlés, webshop készítés, webáruház készítés, webshop fejlesztés, webáruház fejlesztés, webárúház, web shop, közösségi webáruház, facebook webáruház, weblapkészítés, honlapkészítés, weblap készítés, honlap készítés, egerben, webbolt, webáruház, online webáruház, online áruház, weboldal készítése, webáruház kölcsönzés.