webáruház bérlés, webáruház kölcsönzés, webáruház készítés, weblap bérlés és kölcsönzés
 
Mobil: 30-218-35-19
Fax: 36/322-747

E-turizmus: az internet és az e-business szerepének növekedése, hatása a turizmusban

2010.04.16 12:21:11

Az internet és a turizmus "ideális párosításnak" tűnik, hiszen az utazási döntés meghozatala és az utazás megszervezése során rengeteg információt kell összegyűjtenie ahhoz, hogy egy olyan termék(csomag) vásárlásáról döntsön a turista, amelyről a leggyakoribb esetben a vásárlás előtt nincsenek korábbi tapasztalatai.

Szerző: Török Péter

Az internet és a turizmus "ideális párosításnak" tűnik, hiszen az utazási döntés meghozatala és az utazás megszervezése során rengeteg információt kell összegyűjtenie ahhoz, hogy egy olyan termék(csomag) vásárlásáról döntsön a turista, amelyről a leggyakoribb esetben a vásárlás előtt nincsenek korábbi tapasztalatai. Az internet nyújtotta multimédiás lehetőségekkel látványosan be lehet mutatni a szálláshelyet, a desztináció látnivalóit, amely csökkenti a turisztikai szolgáltató és a turista között fennálló információs asszimetriát. Az internet másik nagy előnye a globális elérhetőségből adódik, hiszen így a turisztikai szolgáltatók számára lehetőség nyílik, hogy a róluk szóló információt olcsón és hatékonyan eljuttassák a világ bármely pontjára, és szolgáltatásaikat közvetlenül értékesítsék. Az internetes eszközök relatív olcsósága miatt a kis- és közepes méretű turisztikai vállalkozásoknak lehetőséget nyújt a nagyokkal szemben meglévő, a méretükből adódó piacralépési és értékesítési versenyhátrányok csökkentésére. A globális elérhetőségből adódóan a vállalkozások számára az értékesítési együttműködés lehetőségei is megnövekednek, hiszen a világ távoli pontján található partnerekkel is könnyebb és olcsóbb kapcsolatot létesíteni, és fenntartani azt a világhálón keresztül. Az internet azonban nemcsak az értékesítési partnerekkel való együttműködési lehetőségeket javítja a turisztikai kis- és középvállalkozások számára, hanem helyi szinten, a többi turisztikai szolgáltatóval történő összefogást is elősegíti. Ez azért fontos, mert a turisták a leggyakrabban először úticélt választanak, és csak utána döntenek az utazás további részleteiről, a szálláshelyről és a programokról. A turisztikai desztináció szolgáltatóinak közös piacra lépésében nagy szerepe lehet a desztinációs marketingszervezeteknek, amelyek így az információnyújtás és a marketing feladatok mellett konkrét utazási ajánlatokat is tudnak nyújtani az érdeklődők számára. Az interneten keresztül a desztinációs marketingszervezetek a helyi szolgáltatók tour operatorává válhatnak, amelyek legfontosabb előnye a klasszikus tour operatorokkal szemben a desztinációs információszolgáltatás, míg a legnagyobb hátránya az értékesítés terén jelentkezik. Az információtechnológia fejlődése napjainkra alaposan átalakította a turisztikai szolgáltatások elosztási rendszerét, új szereplők jelentek meg az értékesítés területén és sokkal szövevényesebb kapcsolatrendszer alakult ki a résztvevők között. Az elektronikus disztribúciós csatornák bonyolult felépítésű hálózattá szövik össze a turisztikai szolgáltatókat és a közvetítőket, amelynek célja, hogy a világ minden pontjára a turista számára megfelelő formában, a megfelelő módon és a megfelelő időben juttassák el a szolgáltatásaikat.

Részletek olvassa a Blogunkban...


 

 



 

Tudástár
 

Miért minket válassz »

 

Rólunk mondták »

"Az összetett portál fejlesztéséhez rengeteg ötletet, megoldási javaslatot kaptunk."

Gyula Csaba
Hevestour.hu
 
 

Sikertörténetek
 

 



 
 

Bejelentkezés

Usernév:
Jelszó:
 

Munkatársaink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
Referenciák
  • 750 projekt

  • Több mint 350 weboldal

  • 40 webáruház

  • 25 turisztikai portál

  • 750 projekt

  • 1100 animáció

  • 10 év tapasztalat

  • Megszámlálhatatlan elégedett ügyfél

Ügyfélszolgálat
Mobil: 30-218-3519
Fax.: 36-322-747
Online látogatók: 94 Látogatók száma (2009. augusztus 1. óta): 3291773
Kapcsolat, irodánk: Fax: +36 36-322-747; Mobil: +36-30-218-3519; e-mail: office@quickstudiogroup.com
Google+
Keresőszavak, amelyekre Ön megtalált valamelyik keresőrendszerben. Amennyiben olyan szóra talált meg minket, amely nem szerepel a lent nevezettek között, úgy írjon cégünknek a pr.office@quickstudiogroup.com e-mail címre és mi korrigáljuk a megjelenést: webáruház bérlés, webshop készítés, webáruház készítés, webshop fejlesztés, webáruház fejlesztés, webárúház, web shop, közösségi webáruház, facebook webáruház, weblapkészítés, honlapkészítés, weblap készítés, honlap készítés, egerben, webbolt, webáruház, online webáruház, online áruház, weboldal készítése, webáruház kölcsönzés.