webáruház bérlés, webáruház kölcsönzés, webáruház készítés, weblap bérlés és kölcsönzés
 
Mobil: 30-218-35-19
Fax: 36/322-747

Csak 3 másodperce van

2010.04.16 12:41:46

Tulajdonképpen mi alapján döntik el az emberek, hogy böngésznek-e egy weboldalon vagy sem? Mikor születik meg a döntés, hogy egy honlap tetszik-e a látogatónak? Bízik-e az ott található információban, vagy esetleg kételkedik benne?

Amikor az emberek találkoznak egy weboldallal vagy bármilyen más marketing anyaggal, mi játszódik le az első 3 másodpercben a fejükben?

Mi történik a 4-7 és a 7-10 másodperc között?

A következőkben részletesen bemutatjuk, mi zajlik le az emberi agyban egy új információval való találkozás egyes szakaszaiban, különösen az első három másodpercre fókuszálva.

Kutatások kimutatták, hogy az emberek a hétköznapi, nem túl fontos információkra általában 10-15 másodpercen belül reagálnak - az információ beérkezésétől számítva. 15 másodperc nagyon hosszú idő. A legtöbben nem is érzékelik milyen hosszú is valójában. Javaslom, próbálja ki Ön is, milyen, amikor 15 másodpercig beszél valamiről. Lehet, hogy közben még szünetet is kell tartania.

Figyelemfelkeltés

Az emberek a kapcsolatba kerülés első 3-5 másodpercét arra használják, hogy eldöntik az adott információ érdekli-e őket és/vagy felkelti-e a figyelmüket. Minden esetben ez az idő intervallum a figyelem felkeltési szakasz. Az emberek ekkor még nem az információ hasznosságát értékelik, csak azt, hogy szeretnék-e mélyebben megismerni, hogy aztán eldönthessék hatással lesz-e rájuk vagy sem. Más szavakkal: eldöntik, hogy megéri-e időt szánniuk az információ megismerésére. Ha Ön most csak gyorsan "átfutja" ezt a cikket mielőtt belekezd a rendes elolvasásába, akkor a figyelem felkeltési szakaszban van.

Elköteleződés

A kezdeti 3-5 másodperc után következik a 4-7 másodperces szakasz, melyet az emberek arra használnak, hogy eldöntsék képesek-e megérteni annyira az adott anyagot, hogy megéri tovább fáradozniuk az információ tanulmányozásával. Ez a kapcsolat kezdetének az elköteleződési fázisa. Ezen a ponton az információ minősítése átalakul az "érdekesnek tűnik"-ből a "hasznosnak tűnik" szakaszába.

Ha Ön most abbahagyja a cikk gyors átfutását és lelassít, hogy elolvassa az egyes bekezdéseket is - feltételezhetően azért, hogy kiderítse van-e valami hasznos az Ön számára a leírtakban - akkor az elköteleződési szakaszban van. Vagyis, ez az anyag lekötötte az Ön figyelmét.

Cselekvés

A harmadik szakasz 6-8 másodperc között zajlik, amikor is az emberek eldöntik, miként reagálnak a bemutatott információra. Ez a kapcsolat kezdetének cselekvési szakasza. Az olyan anyagok melyek különböző cselekvésre késztető elemeket tartalmaznak, az elköteleződési szakaszt akár 10 vagy 15 másodpercre is elnyújthatják, mielőtt az agy döntési központja jelezné a tudatnak, hogy milyen cselekvésbe is kezdjen végül (például: mentse el az anyagot későbbre, olvassa el újra most azonnal, hogy megértse stb.).

Ezen a ponton Ön már eléggé lelassított ahhoz, hogy rendesen elolvassa az egyes bekezdéseket, fontos gondolatok és információk után kutatva, remélve, hogy olyasmit talál, amit a későbbiekben fel tud használni.

Dönthet úgy is, hogy megéri elolvasni ezt a cikket, de nem most, így elteszi későbbre. Mindkét esetben valamilyen cselekvést fog végrehajtani a cikkben talált információk mélyebb megismerése érdekében.

Ezért ha meg akarja fogni látogatóit az Ön honlapja főoldalának vagy bármely más érkezési oldalának is figyelemfelkeltőnek, lebilincselőnek és cselekvésre késztetőnek kell lennie és mindezt 3-10 másodperces időtartamban egybesűrítve. Máskülönben - ebben az időhiánnyal küszködő világban - a legtöbb ember aligha fog az Ön weboldalára szánni 10 másodpercet, hacsak nem tudja biztosan, hogy az elé tárt információban valami igazán értékesre fog bukkanni.

Szubjektív és objektív tapasztalat

Az információk feltérképezése, különösen az első 3-5 másodperc a szubjektív tapasztalatok alapján zajlik. A legtöbb embernek azonban az objektív tapasztalatok szimpatikusabbak, így elsőként most ezekről olvashat bővebben.

Az objektív tapasztalat egy olyan élmény, melyben mindenki egyetért. Például: "mindannyian láttuk ahogy megtörtént valami és mindenki egyetért abban, hogy mi történt". Az objektív tapasztalat az, amely például a bíróságot is érdekli. "Mindannyian láttuk, ahogy a kocsi áthajtott a piros lámpán; vagy mindannyian láttuk, amikor az egyik ember elvett valamit a másiktól." A szubjektív tapasztalat a dolgok saját, privát belső értelmezése.

Szubjektív tapasztalatok szerint eszünk, szubjektív tapasztalatok szerint alszunk, gondolkodunk, szeretünk, nevetünk, sírunk és öregszünk meg. Ez nem mások hiedelmeire és gondolataira alapszik. Akár tetszik akár nem mindennapi döntéseink legnagyobb része saját szubjektív tapasztalataink alapján történik (milyen autót vezetünk, milyen emberekkel találkozunk, milyen ízlésünk van az ételeket és a ruhákat illetően stb.)

Ez a különbözőség fontos, mert az emberek az információkra szubjektíven a tudattalanból reagálnak még azelőtt, mielőtt a tudatos elme reagálhatna ugyanarra az információra. (Ezek a tudattalan viselkedések azonban tökéletesen lemodellezhetők és kiszámíthatók.) Az első 3 másodperc Amikor valaki találkozik egy információval a legtöbb reakció már az első három másodpercben lezajlik. Mit jelent ez az Ön számára, ha online üzletéből szeretne megélni?

Mindössze három másodperce van arra, hogy megszerezze és megtartsa látogatója figyelmét és ki kell találnia, hogy tegye meg ezt anélkül, hogy látogatói rájönnének, hogy Ön bármit is tudatosan tesz velük.

Abban a pillanatban, amikor látogatói rájönnek, hogy Ön figyeli őket, tapasztalatuk szubjektívről, tökéletesen objektívre vált át és többé nem lesznek már elkötelezettek az Ön honlapján található információk és lehetőségek iránt (például a vásárlás vagy egyéb más konverziós tevékenység iránt).

Ezen 1-3, 4-7 és 7-10 másodperces idő intervallumok - figyelemfelkeltés, elköteleződés, cselekvés - hordozzák magukban a valódi tudományt a szuper attraktív honlapok és marketing anyagok mögött. Ha Ön időt szán az "első benyomás" tökéletes megtervezésére és megvalósítására, akkor weboldala többi részén már a nyertesek nyugalmával dolgozhat. Ha azonban nem fordít elég figyelmet az "érkezési" oldalak kialakítására, mert elhanyagolható apróságnak véli, könnyen előfordulhat, hogy nem lesz látogató, aki eljut weboldala belső részeibe, bármilyen tökéletesre is készítette el azt.


 

 



 

Tudástár
 

Miért minket válassz »

 

Rólunk mondták »

"Csak a QuickStudio segítségével tudtuk megoldani, hogy a raktárkezelő és nyilvántartó programunk szinkronizáljon a webáruház jellegű oldalunkkal."

ifj. Márton József
Mártonbau.hu

 
 

Sikertörténetek
 

 



 
 

Bejelentkezés

Usernév:
Jelszó:
 

Munkatársaink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
Referenciák
  • 750 projekt

  • Több mint 350 weboldal

  • 40 webáruház

  • 25 turisztikai portál

  • 750 projekt

  • 1100 animáció

  • 10 év tapasztalat

  • Megszámlálhatatlan elégedett ügyfél

Ügyfélszolgálat
Mobil: 30-218-3519
Fax.: 36-322-747
Online látogatók: 58 Látogatók száma (2009. augusztus 1. óta): 3377161
Kapcsolat, irodánk: Fax: +36 36-322-747; Mobil: +36-30-218-3519; e-mail: office@quickstudiogroup.com
Google+
Keresőszavak, amelyekre Ön megtalált valamelyik keresőrendszerben. Amennyiben olyan szóra talált meg minket, amely nem szerepel a lent nevezettek között, úgy írjon cégünknek a pr.office@quickstudiogroup.com e-mail címre és mi korrigáljuk a megjelenést: webáruház bérlés, webshop készítés, webáruház készítés, webshop fejlesztés, webáruház fejlesztés, webárúház, web shop, közösségi webáruház, facebook webáruház, weblapkészítés, honlapkészítés, weblap készítés, honlap készítés, egerben, webbolt, webáruház, online webáruház, online áruház, weboldal készítése, webáruház kölcsönzés.